Nog maar 1 dagje ^^ - Reisverslag uit Gendt, Nederland van Esmée Derks - WaarBenJij.nu Nog maar 1 dagje ^^ - Reisverslag uit Gendt, Nederland van Esmée Derks - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 dagje ^^

Door: Esmée

Blijf op de hoogte en volg Esmée

12 Februari 2015 | Nederland, Gendt

Morgen is het zo ver. Na maandenlang voorbereiden stappen we rond 15:00 uur dan eindelijk het vliegtuig richting Zuid-Afrika in. Met voorbereidingen bedoel ik natuurlijk alle avonden waarop we samen hebben gezeten om te praten over de reis en fundraising, maar ook de team building, zodat we elkaar ook een beetje leerden kennen.

Laat ik eerst eens terugkomen op de fundraising; iedereen heeft meegedaan aan het verkopen van speciale bandjes. De bandjes zijn in de kleuren van de Zuid-Afrikaanse vlag, en zijn bedrukt met een quote van Nelson Mandela. Wij zijn met de groep dit jaar begonnen met het verkopen van de bandjes, het hele idee was van Eline, en volgend jaar gaat de volgende groep ermee verder. Naast het verkopen van de bandjes hebben we verschillende eigen projecten gedaan en heeft iedereen elkaar daarbij geholpen, zo is er op een basisschool veel geld opgehaald op een projectavond; de school had toevallig een Afrika project, maar ook hebben we in de pauzes op school broodjes knakworst verkocht. Iedereen heeft hier en daar een beetje geholpen, en zo hebben we het uiteindelijk toch weer allemaal samen gedaan.
Dan nu de team building. Op die dag zijn we in het weekend met z'n allen op school bij elkaar gekomen. We hebben presentaties gehad over verschillende dingen die erg belangrijk zijn in Zuid-Afrika, zoals townships, maar we hebben ook regels, die we zelf moesten verzinnen, besproken. Respect voor elkaar en de lokale bevolking kwam veel aan bod.

Na zo lang wachten, hoef ik nog maar één nachtje te slapen, dan gaan we eindelijk op reis. De reden waarom ik eigenlijk naar Zuid-Afrika ga, is voornamelijk school; ik moet voor mijn opleiding een internationale stage doen. Zuid-Afrika is een project wat school organiseert, en het sprak me erg aan. Het leek me ontzettend interessant om meer over die cultuur te leren, en het is een kans die ik nooit meer zou krijgen.
Ik ben erg zenuwachtig voor de reis, maar ook heel enthousiast, ik heb er superveel zin in, en ik denk dat de hele groep het met mij eens is.

De eerst volgende keer dat ik weer een reisverslag schrijf is waarschijnlijk al in Afrika! Tot snel!
'It always seems impossible until it's done'

  • 12 Februari 2015 - 22:49

    Kees En Geja:

    lieve Esmée, wij wensen je een hele goede reis en een fantastiche ervaring toe. Ga vooral genieten en maak alle momenten bewust mee. Dit wordt een ervaring die je je hele leven lang meeneemt. Niet iedereen krijgt de kans om zo'n mooie reis te maken. We zullen jouw verhalen met veel belangstelling volgen. Heel veel plezier ! Veel liefs en een dikke kus van ons.

  • 13 Februari 2015 - 18:16

    Martine:

    Hee Esmée, heel veel plezier in zuid afrika, geniet ervan!!

    Groetjes Martine en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Hoi! Ik ben Esmée, ik ben 16 jaar, en ik ga dit jaar met school op internationale stage naar Zuid-Afrika. Een internationale stage is voor mijn opleiding verplicht, ik doe vwo tweetalig. Vanaf 12 februari start mijn reisverslag. Op 13 februari begint de reis.

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 1965

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 28 Maart 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: