26/02/2015, bijna klaar - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Esmée Derks - WaarBenJij.nu 26/02/2015, bijna klaar - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Esmée Derks - WaarBenJij.nu

26/02/2015, bijna klaar

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmée

26 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Genadendal

Het is nu de laatste volle dag dat we hier in Afrika zijn, ik ben stiekem toch best wel blij dat we weer naar huis gaan, ondanks dat het hier echt heerlijk is.

Ik vertel nu vanaf zaterdag, 21/02. Op deze dag zouden we een boottocht hebben naar Dyer Island, helaas ging deze niet door omdat de oceaan te wild was. In plaats van de boottocht gingen we dus even winkelen in Hermanus, waar we de boot op zouden moeten, en daarna gingen we daar naar het strand, weer bij bruinen. Je ziet het verschil echt al, iedereen is mooi bruin geworden! ^^ Dit dagje Hermanus was verder niet heel bijzonder, het was meer een toeristendagje. 's avonds gingen we wel spontaan uiteten met de hele groep in Greyton, als verrassing van de docenten.

Die zondag daarna gingen we op een wel hele speciale boottocht, de boot naar Robbeneiland. Hier hebben we allerlei bijzondere dieren gezien op het water, zoals walvissen en dolfijnen. Deze dieren hadden we eigenlijk op de tocht naar Dyer Island moeten zien, dit was dus een goedmakertje (foto's volgen!) Robbeneiland zelf was echt heel bijzonder, maar ook indrukwekkend om te zien. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, uitleggen vind ik heel lastig.. Je zou het eigenlijk met je eigen ogen moeten zien om te begrijpen wat ik daar heb gezien. Na Robbeneiland gingen we weer naar Cape Town centre, ook om te winkelen. Toen we eindelijk terug waren van deze slopende dag, met veel nieuwe ervaringen, ging niemand naar bed. Wij hadden een speciale nacht, want Lieke was die volgende dag jarig, en dat wilden we 's nachts al een beetje vieren.

Die maandag daarop was Lieke dus jarig, toch moesten we gewoon naar school. We hadden geen les, maar begonnen weer met social services. Ik ging dit keer bonen plukken op een veld, net als dat mijn opa vroeger deed. Ik vond dit best oke, en niemand zal me ooit na kunnen zeggen. Maandagmiddag hadden we een vrije middag, en dus gingen we met de groep naar een beekje dichtbij ons verblijf, en 's avonds hadden we een braai (BBQ) met onze buddies en hun leraren. Voordat zij kwamen hebben we nog een beetje Lieke's verjaardag gevierd met wat taart. Na die braai wilden we wel graag allemaal naar bed, want we waren doodmoe.

Dinsdag was weer een dagje met de buddies, we gingen met z'n allen op safari! Ik heb de gehele big 5 gezien, en ik vond het erg mooi. Ook de buddies hebben ervan genoten dit keer. Ik heb prachtige foto's gemaakt van alle dieren die er rond liepen, helaas kan ik nu nog niks laten zien. na de safari gingen we op hetzelfde park zwemmen. Het was een erg leuke dag!

Gisteren, woensdag, gingen we naar Cape Point en Cape of Good Hope, twee adembenemende plekken. Jammer genoeg moesten we lopen naar Cape Point, want het is een kleine berg, want ik heb hoogtevrees, maar het ging allemaal nog wel goed. Na Cape Point en Cape of Good Hope gingen we weer met z'n allen in Simon's Town uiteten. Het was allemaal erg gezellig en een vrij rustige dag, wel de laatste rustige dag.. Toen we weer terug naar Genadendal reden hebben we er een klein feestje van gemaakt in de bus samen met Peter, daarna viel ik samen met de rest in de bus meteen in slaap..

Vandaag hadden we dus die les op de basisschool zoals ik in mijn vorige blog al vertelde. De leerlingen deden goed mee, en ik vond het erg leuk. Wij hadden voor onze les precies de goede leeftijdsgroep uitgekozen; we gingen namelijk ganzenborden. De kinderen vonden het een erg leuk spel, en daarom hebben wij alle spullen die we gebruikt hebben gedoneerd aan de lerares van die klas, zij was erg dankbaar. Ook hebben we op de basisschool een traditie hooggehouden, wij hebben hen wat geld van onze fundraising gedoneerd, en ik moest het overhandigen. Ik heb de directeur ten eerste hartelijk bedankt en ik had hem gevraagd wat er met het geld van vorig jaar was gedaan. Dit wist hij helaas niet, omdat hij een nieuwe directeur was, wel wist hij was hij met het nieuwe geld wilde doen; hij wilde de speelplaats voor de kleuters opknappen, omdat hij vond dat dit niet mooi genoeg was.

Nu zit ik weer in het internetcafe van Genadendal. Ik heb net mijn koffer ingepakt en de kamer een beetje opgeruimd. Vanavond hebben we nog een laatste diner met de groep, en nog een schoolfeest als afscheid.
Morgenochtend vertrekken we al vroeg, en ik kijk er naar uit om mijn familie weer te zien, al heb ik wel genoten van deze twee weken in Afrika, ik had dit werkelijk nooit willen missen.

Thank you Africa! Baie dankie!

'If you want to make peace with your enemy, you have to work with your enemy. Then he becomes your partner.' ~ Nelson Mandela

  • 26 Februari 2015 - 14:42

    Caminofrans:

    Pragtige bverhaaltjes heb ik helesen! :-)
    Gegroet,
    Caminofrans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Hoi! Ik ben Esmée, ik ben 16 jaar, en ik ga dit jaar met school op internationale stage naar Zuid-Afrika. Een internationale stage is voor mijn opleiding verplicht, ik doe vwo tweetalig. Vanaf 12 februari start mijn reisverslag. Op 13 februari begint de reis.

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 736
Totaal aantal bezoekers 1971

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 28 Maart 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: